Rumdom ko an mga hapon na
yaon kita sa sopa buda magkadukutan an satong kamot. Sa sopa ito, na ngonian
dai ko na sierto an burda pero aram ko an kalumaan buda pagkalaspag. An satong
katuninongan pigsusuysoy an kwarto kan saimong pagkadaraga. Sa kun sain may
salming, may olor na dai natakupan, may nagsisi’rip na telang katakod kan pan irarom
na tahob. Sa saimong tukador an mga sikreto mong pangangaipo sa paghampang na
tanos sa mata kan kinaban. Sa mga puropinto an sarayan kan saimong mga panaklob
sa kahamanan mong ngonian sakong pighuhurma, buda pigbabalo na man na makaputan
digdi sa sibilidad kan saimong lawas: an saimong mga kamot.
Dai ko aram kun pano kita
uminabot sa siring kaitong intensidad. Kasugpon pa garo kan bangging sa diklom
kan sakong paghiling, nahadukan taka sa kabuyungan. Ah, ito garo su kinaagahan
kan bangging kabuahan, an disenteng pagsungko kan pagkabanggi hayop, pagkaaga
tawo. Pagrahay o pagbalo na maghirahay, o pagsukol kan nawara, pagkapkap kan
mga natada, pagpunpon kan mga rukdog. Ito garo su hudyan kong bisita saimo.
Sa mga nagkaerenot na
aldaw, ginibo mo baga akong sarayan kan kintab kan saimong hibi. Sa banggi ko
linawig mo an hamot na naburo sa saimong dai nagkakaalong daghan. Pinadaba ko
an sakuyang katungdan, pero mina’wot ko an saimong kamunduan. Nadagka ako sa
paghuna kan namit kan laman na nagmumukna kan banal mong mga takig buda
alimpasay. Dai mo aram kun pano taka hagadon sa itom na langit, ipangapudan sa
mga butang bituon. Saro sanang panahon na masadiri takang bilog o garo manungod,
katakod kan rumirom kan saimong kaakian, na yaon ako kan enot mong kulog buda
pagburad kan enot mong ogma.
Dai ko aram kun pano kita uminabot sa siring kaining
intensidad. Kan bangging binuhian kan
alak an layas na mga duso, uminibabaw ako saimo sa pinakahibabaw na paagi:
lawas susog sa sarong lawas. Halos rapsak, halos garing muda. An daghan mo
naging laoman ki mga nabukag na bayong, sa irarom kan sakong daing puntiriyang
gabat. Aram kong sabot mo an sakong duon, pairarom sa tahaw kan saimong pagkalawas.
Muya kong basulon an saimong hamot na sa madiklom na kwarto namamagat an
paglakop. Ini baga an nagdagka buda nagdara sa sakong butwa-lugom na agimadmad
sa mga lugar kun hain bukas ka.
Yaon kita kaito sa sarong
higdaan, sa rani na pwedeng magurang mo sana an nakagibo, na sa paghaloy-haloy
ina mo na sana an may tugot na gumibo, na sa kahaluyan pa dawa ini dai na
mataros an mga kudal kan saimong naggugurang na malisya. Dai ka kaito
nagbalikwas kan rinani takang siring kaito, dai ka nagdulag o luminikay sa dai
mamatunong na kalamias. Kun ano man huminigda ka kaitong gari gadan na
kangalasan sa irarom kan hisdal. Muya kong hunaon sagkod ngonian na bukas ka
kaito, na posibleng makukumbinsi na kuta kan lawas an kalag na abuton an sarong
estado ki pag-ako o baad paghalat sa dawa anong pwedeng mangyari. An iningatan
mong lipod mahuhuba mo na kuta kan bangging ito? Ika sana an makakasimbag, sagkod
ngonian. Ta kan bangging itong garong
nagkakanigo nang rumasay sa kagubutan, ika an nagtindog na katanosan. Ika an
nagpugol sakuya buda sa saimong sadiri na humuros sa sarong kahidalian. Sa
historya kan gabos na kamarayan, kalinawan, kalinigan, hinugot mo an kusog na
tumaram na “Dai—sala ini.” Inda kun makusog ka o bako ka sanang buyong, pero iyan
an rason kun nata an daing kudal mong ngabil, iksan, pu’son, daghan, liog buda
ngipon na tinuyo kong garo pag-anab, dai ko nakua.
Kinikilitan ako kan
batalang inapod mo sa puro kan kalibungan; matanos an diyos na suminurog sa
kamarayan buda nagkakanigo.
Kinaputan ko an saimong
kamot sa sopang ito, maghapon. Baad ngani
naghadukan kita o inaram taka giraray sa paagi kan hapros—dai ko na
tanda—pero ito na su tampi kan pakasabot, ta pakatapos kaito dai nang otro.
Ubat buda oripon gilayon kan tarom kan katanosan, mati ko an ngalas kan ginibo
kong mga isog kan nakaaging banggi. Dai ko mahali sa isip an sugot kan irony:
naghahalat ka na daw ngonian ki pagdaguso, hali sa saimong pinasuko? Ngonian
sana ugaring nag-abot an siring na kahaputan. Ta kaito baga dai pang lugar sa
satuyang isip an mga arog kaan na isipon. Kan mga panahon na itong siguradohon
kitang igwa pang ibang aldaw na nagkakanigo sa pagbasol. Igwa pang panahon para
gumurang.